mandag 3. mars 2008

Vinter, igjen !


Når vi våknet i dag var alt hvitt og det snødde ute, skikkelig vinter, akkurat som pappa har spådd. Og eg som hadde bestemt at denne uken skulle våren komme. Vet ikke om det var at det snødde eller det faktum at pappa fikk rett som var verst. Iført pyjamas, sovehår og en bister mine tok eg noen bilder fra terrassedøra mens dyrene var ute på lufting. Liksom bare for å ha bevis på at våren ikke kom i dag.
Etter å ha sendt noen mailer og noen bilder hjem til vestlandet og klaget min nød, fikk Inger meg til å komme på andre tanker og plutselig så jeg dagen med helt nye øyne............

Inger hadde helt rett, det var faktisk helt nydelig ute. Plutselig så jeg det behagelige i snøen som dalte og i at alt var hvitt. Det virker så rent ute og alle lyder blir så deilig dempet av snøen og jeg kunne høre fra barnehagen at ungene koste seg.
etter å ha knasket noen knekkebrød, fått av meg pysjen og på noen varme klær, fått ut alle flokene og håret opp i strikk, laget meg et krus te og funnet frem noen mandariner, var jeg klar for ny fotorunde med nye øyne.
Wowene liker vinteren godt og Timo elsker å bade seg i snøen. Mattispus liker seg også ute såfremt det ikke blåser mens prinsessa som regel ikke kommer lengre enn i terrassedøra. Og intet unntak i dag, mens vi andre koste oss ute lå hun i døra å overvåket det hele. Skal hun være ute vil hun helst ligge på garasjetaket å kikke ned på veien og de som går forbi.
Jeg var godt i gang med å ta bilder og fotomodellene mine skuffet ikke.
Jeg kjente kreativiteten boble og tenker at nå skal jeg øve på manuell fotografering. Og vips så var batteriet flatt. Typisk………...
herved er det skrevet i handlelista for neste bytur, ekstra batteripakke. Men aldri så galt at det ikke er godt for noe, eg blandet kreativitet og frustrasjon, og fikk baket noen deilige grove brød i stede.

Ha en fortryllende fin uke alle sammen enten det er vinter eller vår der du er!



1 kommentar:

Quilterne Sting og Sy(t) sa...

Hei!
Flott blogg du har. Arti å se at dere også quilter på Nesna. Her er linken til quilterne i Korgen.
Hilsen Kirsti

http://quilterne-sting-og-sy-t.blogspot.com/