mandag 7. april 2008

Gullkorn

Det er presten som bestemmer når man skal graves ned. Han sender noen på gamlehjem, og så graver han ned dem som blir til overs. (Anders, 5 år)
Jeg vil ikke begraves når jeg blir gammel, for jeg klarer ikke å ligge under jorda uten å puste. Også er det så ekkelt å få jord i nesa. Da er det nesten bedre å bo på gamlehjem. (Elin, 4 år)
Hvis du dør, så skaper Gud deg om til jord. Da skjønner du ikke bæret. (Magne, 7 år)
Når noen dør, blir de lagt i jorda, og så sier presten: Av jord er du kommet og der skal du bli. Så tømmer han enda en bøtte jord i hodet på deg. (Hans Petter 9 år)
Mange mennesker kommer aldri til jorden, men forblir rogn.
Hvis frøet fra faren ikke treffer morens egg, blir det bare en vanlig omelett av det.
Hvis man ikke klarer å få barn, kan legen lage i et prøverør. Men de fleste barn er laget med vanlig rør.
I gamle dager var det ikke lov for faren å føde barn. De syntes det var umusikalsk.. Men i dag er det vanlig at moren og faren føder barnet sammen.
Gud heter egentlig Den allmennpraktiserende hersker på himmelen og på jorden. Han bestemmer alt, hele tiden. I gamle dager het Gud «mannen med ljåen».
er det blitt ozonhull i himmelen. Det gjør gulvet til Gud ikke helt tett lenger. Det kan bli et problem.
Det er mange i himmelen: Alle de som er døde er der, pluss Gud og Jesus og Den dårlige Ånde.
Man kan kalle Gud for hva man vil. Man kan kalle ham Kristus, Festus eller Herre-Jesus..
Å være engel er et typisk kvinne-yrke.
Det er noen som har en hellig lama. Det er egentlig en liten kamel. Den heter Dalai-Lama. Jeg tror det er en engel.
Hvis Gud hadde holdt det han sa om å la alle barna komme til seg, så hadde vi ikke trengt barnehager.
Gud gjorde 5 brødre om til 2 fisker.
Bibelen består for eksempel av De fem musebøker og Marius' evangelium. De skriver om mye pent der, og det handler om mange artige typer. For eksempel handler det om Pottimor, Pottifar og om Pontius Forlat oss.

Ingen kommentarer: