onsdag 9. april 2008

Sansehage/Terapihage

Idag blir vist den store bloggdagen for nå hadde eg så masse eg skulle fortelle.
I påsken tegnet eg en første utgave til en skisse av en Sansehage ved sykehjemmet her.
Har ingen tegnekunnskap men har lest en masse om Sansehager. Skissen er nå overlevert hagekomiteen og eg venter i spenning hva de vil si. Sykehjemmet og dementavd har idag bare en stor plen som det vokser lite gress på, bare ugress med små gule blomster. Hjemmet ligger slik til at de ikke har noen utsikt, så en hage med innhold trenger de. Til høyre, som ligger mest lunt til, har eg tegnet inn frukttrær og bærbusker. Så håper vi å få til et naust med masse innhold og en grillplass utenfor. Stiene bør være asfalterte pga av rullestoler og rulatorer. Men eg har tegnet inn en avstikker med singel (lyd). Dette er ingen dyr hage, det blir gjerde og opparbeiding av stier som blir det mest kostbare. Venter i spenning hva komiteen vil si til dette.
Fortsettelse følger når eg vet noe mere.

1 kommentar:

Anne på Moseplassen sa...

Kjempespennende med en sansehage til sykehjemmet da, kommer sikkert til å glede mange, både beboere, besøkende og ansatte.

Og en stor god klem til deg, og god bedring videre og takk for ekstra-hilsenen på bloggen min :D