onsdag 17. juni 2009

EU kontroll

Gårdsdagens oppgave gikk strålende, kunne ikke gått bedre. Gamla (les:bilen) svikter ikke ennå selv om hun begynner å dra på årene. Ingen anmerkninger på EUkontrollen. Eg må ha nye dekk men det viste eg for disse har eg kjørt på i 4/5 år nå, så nå må eg bestemme meg om eg skal fortsette med helårsdekk eller om eg skal gå over til sommerdekk/piggdekk. Har rett og slett aldri hatt piggdekk men eg må innrømme at i vinter ble eg stående midt i fjellet og måtte snu og kjøre hjem. Men det var på dårlige helårsdekk, is og ei hekkans veiskrape som kom nedover i en sving og atpåtil i min kjørebane så eg mistet hele farten. Eg heller nok mot et nytt par med helårsdekk for da slipper eg å skifte dekk (250 kr x 2) to ganger i året og det går jo buss til Mo hvis eg må dit på en isete uværsdag.
Det sluddet faktisk over fjellet da eg dro igår, begge veier men idag er været bedre, mellom regnskurene :-) Ferietrafikken er startet for fullt, kjørte i fire mil bak en bil med campingvogn og en bil med tilhenger som av og til var oppe i 60 km/t. Heldigvis er eg av den typen som er ute i veldig god tid så eg rakk timen min greit og heldigvis var alle i køen bak av den tålmodige typen så ingen tok noen vågale forbikjøringer.

Ingen kommentarer: