torsdag 10. desember 2009

Morgenstund


Var oppe tidlig i morres og dro avgårde med kameraet i håp om at russeran skulle ta en reprise på igår, men så heldig var eg nok ikke.

Det einaste eg så var et par fly, en hurtigbåt og ein tynn måneskalk. Ellers var det stort sett bare mørkt og kaldt på fingran.

Men no vet eg ihvertfall at eg ønske meg hodelykt og hansker til jul.
Ho ho, Doffen ser du det!!!

Ellers har eg vært med på både
fredsprisutdeling og en ikke så fredelig utredning;) idag. En yderst skjelden gang skjems eg litt over mine medsøstre, hokjønnet, og det gjorde eg idag, den urimelige typen er jammen ikke god å ha med å gjøre, uten at eg skal gå mer inn på den saken. Men til gjengjeld blir eg litt stolt når eg ser de flott førstedamene vi har både i USA og Norge. De er flott forbilder for oss andre men de har nok også et kles, smykke og sminkebudsjett som ikke helt samsvare til mitt.

Men eg e vel fornøyd med mine utgåtte joggesko, varmedressen fra sparkjøp og friheten eg har til å rusle rundt i fjæra både sent og tidlig, uten skuddsikkert glass og væpnede vakter.

Det var en deilig tur idag, selv om himmelen ikke var den mest spektakulære (yes, der fikk eg endelig brukt det ordet, det har eg ventet lenge på). Men entur i fjære blåse som regel bort bekymringer og annet visvas så det en fin måte å starte dagen på.

Så....
........gratulere med fredsprisen, hold dere unna sinte kjerringer og se opp for russiske rakketter:)) Ha ei fortsatt god uka, det som e igjen av den!!!!!!

1 kommentar:

Marie sa...

Nydelege bilde og koselege betraktningar :)

God adventshelg :)