søndag 6. februar 2011

Mandagstema – Små Ting

Mandagstemaet denne uken har vært Småting/Små Ting.

Litt seint ute, og bedre sent enn aldri (og etter en innmari lang søndag) kom eg på de Små Tingene eg samler på :)

 page001

Fingerbøl har eg samlet på siden 1995 og samlingen er mye større enn dette. Normalt står alle i en settekasse men akkurat nå er den på flyttefot fra et rom til et annet. Man skulle tro når man ser på utvalget at eg var en stor Globetrotter:) men det er eg altså ikke. Alle eg kjenner samler til meg og det er så kjekt. Setter like stor pris på alle eg har fått, uansett hvor i verden de er fra men eg har likevel valgt meg ut en spesiell som har fått et litt større bilde. Den er fra Rarotonga som er den største av Cookøyene i Stillehavet, en plass man bare kan drømme om å besøke.

Takk til dere alle som samler til meg!!!!!!!!

page002

Det andre eg samler på (av småting/samler på myyyye annet :-) er knapper. Det begynte med at eg trengte noen knapper til et syprosjekt men nå er de blitt som sukkertøy på glass for meg. Når eg er på en bruktbutikk kjøper eg gjerne en bluse pga knappene, som foresten ofte lønner seg for knapper er nemlig dyrt.

Flere Mandagstema/Småting kan dere ser HER

8 kommentarer:

Asbjørg sa...

Så mange nyydelige fingerbøll!
Knapper samler jeg også på,god ide å ha de på glass!Fargerikt og fint!

Petunia sa...

Der var det mange flotte fingerbøl! Jeg har bare en slik en blank med noe mønster på som alle hadde i syskrinet for mange år siden, men dette løftet jo fingerbøl opp til nye dimensjoner! Jeg er imponert!
Imponert er jeg også over knappesamlingen din!! Det ser ut som sukkertøy Candy for øyet!!!

Malys krok sa...

Vakre fingerbøl! Å så imponert jeg er! Har vært en ivrig knappesamler her i huset også for noen år siden! Du viser en flott samling!
-Margit-

Anne-Berit sa...

Hei-hei,det var en flott samling fingerbøller.Jeg hadde en samling på hele tre en gang,hehe,men de forsvant da vi flyttet hit.To av dem fikk jeg av farmor,så det var litt synd,men sånn er det.Av knapper har jeg et norgesglass,men det er ikke fullt.Mamma pleide klippe knappene av klær som skulle kastes,så det er mye gammelt der.Arti å ha,man vet jo aldri hva man kan få bruk for.
Ønsker deg ei fin uke.Klem:)

ArneA sa...

Hyggelig med hilsen. Tror ikke jeg har vært hos deg tidligere, men bedre sent enn bestandig som jeg bruker si

Rimkogeren sa...

Tak for din hilsen :-)
Det var sjovt at få indblik i din samlermani ;-D Jeg nyder virkelig de to pigefingerbøl. De er nuttede.

Husfruen of Hilltop House sa...

Så morsomme fingerbøl!
Jeg har forresten vært på Rarotonga en gang for mange år siden, og det var akkurat så paradisisk som jeg håpet det skulle være. Jeg husker de hadde bussbilletter som det sto "Please smile!" på. :-)
Så drøm videre om Sydhavet, og dra dit en gang.

Cecilie sa...

Tusen takk for koslig kommentar på bloggen min. Så utruleg lur ide å kjøpe billige skjorter med knapper, for knapper er dyrt. Eg bruker en del til scrappin, men aldri komme på å handle bruktkle, no skal eg jammen meg ut på jakt :-)