onsdag 5. februar 2014

På Systua

…..har det skjedd  litt ommøblering.

_DSC1738

Jeg jobbet og skar så på det forrige arbeidsbordet at det datt plutselig sammen, så da ble mannen med meg og vi kjørte til Mo å fikk tak i nytt. Denne gangen to bord slik at det blir skikkelig god arbeidsplass. Hyllene ble flyttet litt på og vips så ble rommet mye større. Men nå skygger jeg for meg selv når jeg jobber så jeg må gjøre noe med lyset etterhvert. Og ting og tang må opp på veggene igjen.

_DSC1741

Dette er prosjekt og utstyrskroken :-)

_DSC1735

Og her har jeg nå veggen med tøylagret mitt.

_DSC1582

Denne sydde jeg sist gang Quiltesiden på FB hadde samsying, noe som var kjekt å være med på selv om man satt hjemme å sydde.

Detaljert oppskrift finner dere på Pia si Sia

_DSC1759

Så er det nytt stort prosjekt på gang….

2014.01.26 7542014.01.26 656

…og det skal etterhvert bli et teppe til min sønn.

_DSC1762

Jeg bruker utrolig lang tid på skjæringen for å få det nøyaktig, så det går ikke så fort. Nå er alle lappene til selve teppe ferdigskjært, har bare de til kanten igjen men må kjøpe mere stoff ;-) Gleder meg veldig til å begynne å sy sammen.

DeweyDreampieceblock

Det skal sys 24 slike med svart+farge og når de 24 er satt sammen skal det lages en kant rundt.

Dette vil ta sin tid som det meste gjør med Annetempoet

2014.01.26 944

Dette er et teppe som har ligget en stund som plutselig fikk ennå en kant rundt og som nå er klart for quilting.

2014.01.26 998

Men når formen er litt sånn bob bob og jeg ikke klarer å gjøre så mye på Systua, så hender det seg at det blir litt strikking i sofakroken. Det går sakte men sikkert fremover med resteteppet mitt, greit håndarbeid som går lett sammen med tvtitting.

2014.01.26 890

Bamse som skulle være snill å omsortere lappene mine.

~*~

Ingen kommentarer: