søndag 24. januar 2016

Fuglene

 Hei hei :)

Vi har hatt snø og frostdager (forrige innlegg), som er over nå for regnet har kommet. Produksjonen av islykter satte igang for fullt da minusgradene meldte seg, men de fleste ble til bowlingkuler og ikke lykter. Og når man var fri for ballonger, var det bare å fryse i det man kunne finne, som f.eks plasthansker.


Jeg kom meg endelig avgårde å fikk tak i en stor sekk med solsikkefrø til fuglene. En koselig tradisjon jeg som og pappa begynte med da han flyttet på sykehjemmet og jeg flyttet hit. Han hadde fuglematkasse ute på vinduet sitt og sånn film på vinduet slik at han kunne sitte i vinduet å se på småfuglene rett utenfor uten at de så han.


Og jeg har har dette i hagen i alle år til en storm tok det i fjord en gang. Så nå var tiden inne for å få noe nytt.


Fant ikke noen koselige husmatere så disse to ble innkjøpt. Har noen skjærer som bor i området så disse er laget slik at skjæra ikke skal komme til


Men skjæra får også mat, den spiser alle meisbollene jeg henger ut :)


 Så nå skal jeg og kattene sitte bak gardinen i stuevinduet å kose oss med å se på småfuglene. Det er en stund siden de fikk mat men de har alt begynt å komme tilbake. De er litt sky enda så da jeg prøvde å lure meg ut på terrassen oppe for å ta bilde forsvant de alle. Men det blir nok flere sjanser.


Ønsker alle en fin uke !

1 kommentar:

Ruths datter sa...

Jeg har laga masse islykter i år. veldig kjekt.
Klemz