lørdag 24. september 2016

Ringblomster ++

Høsten er her og fargene i skog og mark er aldeles  nydelige nå på denne tiden. I hagen er det meste avblomstret men Ringblomstrene blomster så vakket ennå. 


Årets antagelig siste plenklipp tok vi igår så nå er klipperen vasket og satt vekk for vinteren.  


Frøene med ringblomster er fra i fjord og når jeg skulle så i år var de søkk vekk. Men så dukket de opp utpå sommeren og bedre sendt enn aldri ble de sådd. Så da ble det denne vakre blomstringen så sent på høsten.


Håper bare at ikke frosten kommer før det bli nye frø. I natt hadde vi over 10 + gr og det er mye for denne årstiden. Vi har igrunn hatt noen uker nå med et fantastisk høstvær, men nå ser meldingene litt verre ut (hvis man kan stole på dem)


Ringblomsteren er en av mine favoritter. De er så frodige og villige. Det er som små soler i blomster bedet.  


I vår ble jeg fri for beis da jeg var nesten ferdig med terrasseveggen og slik ble det stående. Har lett for det når det er en vegg man ikke sitter å ser hele tiden. Men igår fikk jeg det endelig ferdig og det tok bare et øyeblikk, så det er litt ergerlig at jeg har latt det stå slik hele sommeren.

Får ta meg en sånn "Sinnasnekker runde" og gjøre slike småting som står å bare egentlig burde vært gjort.

2 kommentarer:

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Ja, ringblomster er godt å ha nå når mye annet er avblomstret. Fine i buketten er de også. Ha en fortsatt fin helg, hilsen Ingeborg fra fruhaldshage

Ruths datter sa...

Ringblomster er så trivelige. Gamle gode og blomsterrike.
Klem