fredag 27. januar 2017

Kontraster

Vi har hatt mye vær i vinter, men ikke så mye "normalt" vintervær.
Det har vært mye vind og gradestokken har vist varmere enn vanlig. Litt snø har vi hatt men den har regnet vekk like fort som den har kommet


 Så av og til har man bare lyst å gjøre som Felix, dra dyna over hode og vente på våren


Siste døgnet har det vistnok blitt satt nedbørsrekorder på hele Helgeland. Bekker og elver har flommet over, snøen forsvant fort og endel trafikale problemer var det vist igår.
Vi tok turen til Langsetelva for å se på vannmassene og de skuffet ikke. Så diger har ikke vi sett fossen før. Og selv om telefonen min skal være vanntett hadde jeg plastetui på den i tilegg for det røyka vann fra fossen og det fosset regn fra oven.


Greit med godt regntøy på en dag som igår


Og så våkner man idag og tror at det er likt som igår, så stor var overraskelsen da jeg tittet ut. En nydelig "vårdag" med sol og fuglesang, og plenen er nesten grønnere enn i sommer.
Utrolig deilig å kjenne på følelsen av vår og kjenne at jeg gleder meg til å begynne å pusle litt ute igjen, selv om det er ennå en stund til.


Sola var tilbake 16 januar men vi har ikke sett så mye til henne før nå.


Og idag var det godt å være pus ute !

Ingen kommentarer: