fredag 14. september 2018

Rob McCulloch


....flyttet inn i AnneHagen i Juni
og det var kjærlighet ved første blikk


eller kanskje ved første klipp :-)

Jeg hadde en plan om å klippe noen renner i timen
og bruke dagen på en plenklipp
Men det viste seg fort at det gikk ikke med årest form


Og jeg syntes det var for galt at Larsen skulle ta både sin egen store plen, 
og min plen i tillegg

Så jeg hev meg rundt og bestilte en McCulloch
og plenen var skikkelig lang da han skulle klippe for første gang
Vi var meget spente da han satte igang


Men det tok han lett som bare det

Frem og tilbake, Frem og tilbake på kryss og tvers



Og han gjorde en fabelaktig jobb 
og tok alt innom der vi hadde lagt kabelen

Rundt PlommetreTønna har vi fjernet et bed 
og der skulle det bli ny plen i sommer


Og der ble det spadd opp og sådd i for noen uker siden,
neste vår får vi legge litt om på kabelen til klipperen
så han klipper der også.


Har ikke hatt så fin plen siden jeg klippet med
 en gammel manuel klipper de første årene jeg bodde her


 Så dette var årets beste kjøp som jeg skulle gjort
for mange år siden om jeg hadde vist hvor greit det var.


"Mor Mor, nå er den rare dingsen i hagen igjen.......
slipp meg ut så skal jeg ta den"

Ingen kommentarer: