torsdag 24. november 2016

Dyreliv på Furuly

Har ønsket med en Nøtteliten på Furuly men at det skulle bli 3 var veldig kjekt. 2 stor og 1 litt mindre ekorn dukket opp i mattreet sist vi var der.


De var ikke så enkel å ta bilde av for de var lynkjappe opp og ned, og jeg hadde ikke stativ på kameret. Det må jeg ta med neste gang.


Det var full fart opp og ned for å henter nøtter som jeg hadde lagt på bakken. Får legge maten litt mere fotovennlig neste gang, slik at jeg kan fange dem i linsa mi.


Dette er mattreet, her er det en fuglemater med solsikkefrø og her henger jeg opp meisboller. Og nå også nøtter til ekornene. Nå sist hadde vi vært borte herfra en uke og når jeg kom med mat satt det en liten Granmeis i treet. Og det var tydelig han ropte på gjengen for det var litt av alarm som gikk, og ikke fordi han var redd meg. For snart kokte det med småfugler som koste seg med frøene. Granmeis, Dompap og Kjøttmeis


 Kan stå en halv meter fra fuglemateren uten at småfuglene bryr seg, de spiser og enser meg ikke. Nå må vi bare bli litt kjent med ekornene slik at jeg kan bruke de til fotomodeller. 
I en strømstolpe like oppom hytta har vi en hakkespett som holder en fin takt på hakkingen sin.
Og på vannet er det mange ender, med sine koselig lyder.
Koselig dyreliv rundt Furly


Inne har vi denne karen. 
Det er musa Alf fra Bergen, den er kommet for å passe på at det ikke kommer inn noen andre muser :D

Ingen kommentarer: