torsdag 28. februar 2008

Om dyr !

Du må aldri blåse en katt i øret, for hvis du gjør det fire eller fem ganger biter den deg i leppene.
Og da slipper den ikke taket på minst ett minutt. (Lisa 9 år)
Det nytter bare ikke å støvsuge katter, ikke engang om de er aldri så møkkete. (Aslaug 10 år)
Man kan bruke gondol eller P-piller. Katten min velger P-piller, men den skal steriliseres

når faren min bare får et prosjekt i boks. Før det har han ikke tid. Katten min har forresten
ikke hatt tid den heller. (Mathilde 6 år)
Et vingfang er lengden av en fugl på tvers. (Vilde 7år)
Jeg har funnet et harepusskjelett som hadde ramla ut av kroppen på en kanin.

Jeg tror det var et pappaskjelett for det var ganske vissent og kjedelig. (Line 6 år)
Appelsiner har ikke skjelett, men det har maur. (Line 6 år)
En fjert er en liten fugl med grå vinger. (Stig 9 år)
Kua parrer seg med oksen for å få kalver. Oksen gjør det fordi den har lyst. (Sverre 6 år)
Alle dyr kom på jorden før menneskene. Dyrene levde i ro og mak helt til

menneskene kom og lagde veier, hus, hoteller og kondomer. (Lars 10 år)