onsdag 18. mai 2016

17.mai og vær


 17. maitoget på Nesna 2016

 Nesna er heldig som ennå har korps, for jeg leser og hører at mange plasser sliter med rekrutering til korpsene.

 Det var godt oppmøte i toget selv om sikkert mange var bortreist pga langhelg

 Russen var også tilstede

 Siden jeg var ferdig med min tørn med å ha unge i skolen er 17 mai blitt en dag jeg helst koser meg hjemme på. Ofte koser jeg meg med hagearbeid for alle andre er borte så det er så stille og godt å være i hagen. Men i år var det ikke vær for hagekos, så det ble kos på systua i stede. Og det var mange frosne damer i kjole og småsko som hutret forbi vinduet mitt utover dagen.

 Blomstene jeg kjøpte til 17 mai ser ikke ut til å trives i kulden og snøbygene, så hvis det ikke blir bedre må jeg vel vurdere å finne en lunere plass til dem.

Keyla ligger på sofaryggen å speider ut på småfuglene som er i hagen på fuglematerne. Masse småfugler har vi på besøk og materne er blitt fylt opp 3 ganger siste uke.

Ingen kommentarer: