onsdag 2. mai 2018

Weekendbag


Da har jeg sydd ferdig min Weekendbag. 
Mønstret er fra My Quilt 3/2017. 
Vi er 5 Lappekjerringer som har sydd/syr slik bag. 
Når alle er ferdig blir det samlebilde.



Jeg ville ikke ha skulderrem på min bag, for det bruker jeg aldri. Så jeg laget heller håndtakene 15 cm lengre, slik at jeg kan bære den på skulderen med de. Men samtidig passet jeg på at den ikke går helt i bakken om jeg bærer den i hånden. Der feste til skulderreimen skulle være laget jeg to hemper, slik at man har noe å ta i når bagen skal opp i bagasjehyller ol. Jeg valgte også å ha glidelås på begge sider av bagen på den ene av de to lommene.

Dette var litt jobb og svetting og lesing av mønster, men med godt samarbeid med de andre Lappekjerringene gikk det greit. Jeg er ingen reser på å sy etter slike mønstre.
Så jeg er ganske stolt over denne. 

Ingen kommentarer: