tirsdag 15. januar 2019

Q-vitaminer



Vinnerlykke
Syåret mitt begynte med at jeg vant et gavekort1500 kr hos

Snakk om å bli hoppende glad
har planen klar for hva det skal bli
må bare bli kvitt influensa og komme meg litt


Q-vitaminer = Quilte-vitaminer

Ikke alt jeg sydde ifjord husket jeg å ta bilde av men her er litt 
som jeg ikke har lagt ut før (tror jeg):

 Foto: Jorid

Dette var 50 årsgave til min søster
Begynte på det for 3 år siden for å skulle være sikker på at
ikke dårlige formperioder skulle komme i veien for at det ble ferdig.
Tror stoffet het Stoneage

 Foto : Jorid

Quiltet det med forskjellige pyntesømmer langs hver tøyremse
Det ble jeg veldig fornøyd med

 Foto : Jorid

Baksiden har jeg brukt Polarfleece på
 slik at det skulle bli varmt og mykt og godt
Og jeg tror 50åringen ble fornøyd med gaven
Håper hun bruker det hver dag


Grytekluter er et alltid greit å ha et lite lager av
Og før jul var det salgmesse på Museet her
Noen av Lappekjerringene var der 
og de var så snill å selge for meg også


Masse rester av gamle julestoffer ble til disse


Denne toppen ble til av en jelly roll på et par kvelden
de som har litt mer energi enn meg
syr lett en slik på en kveld
Nå står bare monteringen av den igjen

2018 ble det året jeg lærte å like å sy gardiner
Det begynte med noen små gardiner til en båt



Og det var nesten som jeg da knekte koden
For etter det ble det ny gardiner 
til både store og små vinduer på hytta 
Til soverommet mitt hjemme
som har et langt smalt og et høyt smalt vindu
og verandadør.  


Og jeg fikk prøve å sy pannebånd av jersey
Det skal det bli flere av....

Og utallige syplaner ligger på vent........
Og endel UFOer som jeg må gjøre ferdig


Slik som denne må quiltes

~*~


Ingen kommentarer: