lørdag 9. februar 2019

Av og til er en mm nok....



Og det skjedde med mitt kjære hjerteteppe.
Sydde dette for mange år siden og 
Quiltet det med deilig flanell på baksiden. 
Men så oppdaget jeg at teppe ble bulkete, veldig bulkete. 
Det ble lagt på en hylle og der har det ligget.

Har hatt stor sylengsel i de snart 6 ukene det har blitt mest ligging på meg i år. 
Og plutselig kom ideen om at jeg kunne sprette opp hjerteteppe mitt.
  

Og det gikk helt fint å ligge på sofaen å gjøre det. 
Spent var jeg også på hvorfor teppe hadde blitt så bulkete.   


Og det mysteriet løste seg ganske fort da jeg begynte å sprette. 
Hjerteblokkene var fint sydd sammen til rader, med riktig og fint sømmonn.    


Men hva jeg hadde holdt på med når jeg skulle sy radene sammen 
er usikkert.....ikke presisjonssying ihvertfall. 
Den hvite stripen mellom radene var 1-2 mm utforbi kanten på radene. 
Og med noen rader så blir det litt skjevhet i teppe, ja.

Så jeg har bare sprettet opp radene. 
Skal nå stryke de og renskjære, så håper jeg å slippe å rekke opp mere.

Gleder meg til å få det sydd sammen igjen, 
denne gangen uten bulker, håper jeg !   




Ingen kommentarer: