torsdag 4. april 2019

Rund brikke




Alle bordene mine i stua er det siste året blitt skiftet ut til runde bord.
Både spisebordet, salongbordet og det lille kafebordet ved godstolen.
Og jeg har bare hjemmesydde løpere.
Kan jo ikke være Lappekjerring og ikke ha noen hjemmesydde duker til bordene mine,
 selv om jeg egentlig kaller det katteteppper. 
For kattene lurer seg på bordene og ligger på dukene når ingen er hjemme.
Løperne kan jeg ennå bruke oppå skap og hyller, men fant ut at jeg måtte prøve å sy en brikke til det runde kafebordet mitt.


Ryddet i rester fra et veskeprosjekt og fant ut at her var det nok tøy til en liten brikke
som jeg hadde sett et bilde av på Pinterest


Vatt kan man også bruke rester av


La bare stykkene inntil hverandre ig zikkzakket de sammen


Og så var det bare å sy ivei og finne bunnstoff, qulte det sammen og sy på lukkekant.
Det ble en perfekt duk for det lille bordet.
Etterhvert må jeg prøve meg på litt større duker til de andre to borden.

Ingen kommentarer: