søndag 28. februar 2010

Uke 7 og 8 i ord og bilder

Ups, plutselig hadde det gått to uker og hva har man gjordt......ingenting?!??!.....annet enn å sittet inne å fyrt i ovnen. Det har vært innmari kaldt, og med vind i tillegg har det vært best å holde seg inne. Men de siste dagene har det vært litt mildere og igår, lørdag, kunne man faktisk sitte litt ute i solveggen......med skikkelig mye klær på:)
~*~ Timo er den som koser seg mest ute i snøen og kulden.
Men stakkar Timogutten har hatt en liten betennelse i den vonde kjertelen igjen og måtte på en antibiotikakur. Ikke så lett å se når han feiler noe for han gir nesten ingen tegn, men nå har eg funnet ut at hvis han ikke snorker om natta da er noe galt.
~*~
Mattis har nesten blitt innekatt i kulden, han som er så glad i å være ute. Men de siste dagene har også han kost seg ute i solen. Han har laget seg en sti bort til gjerde og passer nøye på at han går i de samme fotsporene hver gang.
~*~
Prinsessen av støvsugerslangen, Mia, er selvvalgt innekatt for tiden. Eg kan åpne altandøren og slippe henne ut, lukke døren og telle til tre, åpne døren igjen og hun kommer inn farende i full fart. Eg er ikke så flink å henge opp støvsugerslangen etter bruk men det liker hun godt.
~*~
Nå håper vi bare på mildere solskinnsdager fremover slik at vi kommer oss mere ut!

5 kommentarer:

Anne sa...

Oj, ett deilig vinter collage det første der :-) bare liksom lukta av Nivea som manglet, men blogg med lukt??? har vel ikke kommet ennå.

Lo litt da jeg så det siste bildet du, for pass på så katta ikke forsvinner i støvsugeren da!! en kollega av meg støvsugde opp marsvinet tl dattera sjø :-) til stor fortvilelse så klart, he he
Selv har jeg ivitert curling gutta hver fredag!! gleder meg :-)

Anne-Berit sa...

Du tar så nydelige bilder av dyrene dine.Kjempeflotte collager du har laget her.I går var det et nydelig vær ja,men i dag ville ikke solen fram.Håper vi slipper denne sprengkulen noe mer i vinter,hæler jo ikke å være ute når det er så kaldt,ikke engang hundene har lyst til å være ute.
Ha ei fin uke med forhåpentligvis masse sol:)

Kathrine sa...

Kjempeflotte bilder! Og så glemte jeg å kjøpe Nesnalobber(heter det ja?)da vi var i Nesna. Neste gang...
Ja, kattene er vare på kulde. Innekatt her også, men nå varmer faktisk sola når den er framme, så litt mere utetid har det blitt på katten.
Ha en fin marsuke:))

LisaMatilda sa...

Fina bilder som du visar på dina husdjur. Kul att få kika runt här hos dig!
Ha en skön vecka!

Anonym sa...

Så flotte dyrebilder du har tatt! Jeg ønsker meg en støvsugerkatt... ;-)