fredag 9. september 2016

Sommerminner - Enda en Bodøtur

Atter en gang ble det tur oppover den utrolig vakre kysten vår. Denne gangen gikk det litt hurtigere enn forrige gang, da vi antagelig brukte ca 10 -11 timer. Nå reiste vi med Nordlandsexpressen og det tok ca 5 timer. Noe som igrunn er lenge det også.

Men det var strålende vær og etter å ha vært ute på dekket å tatt bilder, og syntes at det igrunn var litt nifst utpå der i den farte. Ja, da oppdaget jeg skilte på døra, på vei inn, at det ikke var lov å oppholde seg på dekk under fart.

Her har vi gått fra Onøy og vi kan skimte Lovund i det fjerne.


Dette er den kjemte Hestmona, med Ambota til høyre og Hestmannen til venstre. Mitt i bilde ligger min barndoms øy, Nesøya. Min mamma kom der fra og i barndommen og ungdommen var jeg mye der. Hvis dere ser godt etter er den innhyllet i bomull, dvs havtåka som ligger lavt langs havet.


 Og her passerer vi igjen Polarsirkelen, denne gangen på yttersiden av Vikingen.


Havna i Bodø var nå full av de hjemmehørende båter og festen var for lengst over


Her kan vi se det nye hotellet Scandic Havet til venstre i bilde, kulturhuset Stormen og Raddison Blu til høyre. Etter mange år med byggevirksomhet er det blitt veldig fint i Bodø og spesielt i havneområdet.


Min hensikt med Bodøbesøket denne gangen var bare hvile og kanskje shoppe litt. Mannen skulle på kurs i noen dager og jeg skulle bare kose meg på hotell. Og jammen ble det mye hvile på hotell. Mulig det var båtturen oppover som tok knekken på meg ihvertfall ble det mest hotellhvile og veldig lite shopping disse dagene.

Men jeg fikk da heldigvis med meg favorittretten min denne gangen, grillet tørrfisk på Bryggerikaia! Var så ivrig med å smake at jeg helt glemte ut at jeg hadde planlagt å ta bilde av den flotte retten. Men må ha den med alikevel, kan anbefales hvis man er i Bodø !


Ellers ble det mye lesing og hekling, man kan faktisk ligge i senga å hekle har jeg funnet ut. Fin avkobling fra strikking som tar litt mere på armene.


Det er utrolig kjekt å være ute på tur men det koster mye og da mener jeg ikke penger men energi. Så for i år er det slutt på å være Globetrottar, trur eg. 

Borte bra, hjemme best ;-)

Nå er høsten her, dvs at hagen må gjøres klar for vinteren og sylysten er tilbake, så man har da litt å pusle med på gode dager

1 kommentar:

Kleppanrova.com sa...

Så fantastiske bilder. Jeg så med en gag hvor det første bilde var tatt, kjente meg godt igjen på Onøya. Vi har en fantastisk ettersommeren her på Østlandet som jeg prøver å nyte, når jeg ikke er på jobb.