tirsdag 14. juli 2009

Sommerkos

Idag ble det faktisk rett og slett litt varmt, og det krevde litt avkjølingskos.
Bringebær og vaniljeis var midt i blinken.
--.--
I skyggen på fremsiden av huset var det "bare" 22 gr.
På terrassen var det 38 gr og termometret lå bak en stol så det lå ikke direkte i sol.
Uten det minste vindpust klarte ikke eg å sitte på terrassen.
Inne var det 30 gr og ikke noe bedre.
--.--
Wowene har det svaleste stede i huset, i trappegangen.
Timo har ligget der nesten hele dagen
men var ute i kveld å dusjet seg under hagevanneren.
Karo ligger ute på terrassen til tunga er så lang som den kan bli.
Det ser ut som han nyter det men eg tok han inn med jevne mellomrom
for eg var redd han skulle få heteslag.
--.--
Eg søkte tilflukt i garasjen ei stund
og for en tid siden fikk eg en utmerket ide fra ei eg kjenner.
Henge rundt frysediskene på butikken.
Så idag har eg studert hva de selger av frysevarer på Spar.
Mye nytt oppdaget eg og så var det deilig avkjølende ;-)

:-)Takk Anne Lise for den ideen:-)
(synes eg ser at eg blir utvist fra Spar, kanskje eg må kjøpe noen frysevarer bare sånn for syns skyld)
;-)


Nå er det sovetid, for hvis ikke havtåka som kom i kveld blir liggende så er soverommet mitt badstu ved 4- 5 tiden i natt og da er det slutt på sovingen.


4 kommentarer:

Som mine dager er sa...

Flotte bilder hos deg også. Bringebær og is er også godt, men jeg bruker mest kesam m/vaniljesmak jeg da. Prøv det du og davel ;-)

Havbildet ditt var utrolig vakkert.

Klem fra Marit

Hege sa...

Nydelig bilde :)
Takk for kommentaren hos meg, veldig fornøyd med trappa :) Har lagt ut nye bedre bilder av resultatet nå :)
Greit å ha en pappa som hjelper til :)

Ha en fin dag!

Klem Hege

Hage foto og natur sa...

Takk for besøk på min blogg!
Deilig å kunne nyte sommerdagene, dersom det blir for varmt, blir jeg sittende i skyggen for kjøling, med en god bok eller et håndarbeide.
***
Håper det er bra med Cavalieren.
Ha en fin dag:)

De 4 årstidene sa...

MMMM så godt ut med is og bringebær i sommervarmen.
Får prøve å plukke litt selv og fryse ned, godt å ha resten av året også:-)
Ha en fortsatt fin uke.