søndag 2. august 2009

Nesna sett fra Utsikten 31.07.09

Vi tenkte egentlig å bare gå en liten tur til første vannkommen oppi lia.
~*~
Det var en nydlig utsikt bare vi kom litt opp.
~*~
Så vi å trasket videre oppover.
~*~
Og før vi viste ordet av det var vi på Utsikten.
Og navnet er beskrivende for her er det virkelig utsikt.
Her ser vi bygda Nesna rett under oss.
Vi ser også de tre store øyene som tilhører Nesna kommune.
Tomma lengst ute, Hugla til venstre og Handnesøya til høyre.
~*~
Her ser vi Dønna og Dønnamannen i det fjerne.
~*~
Og på Utsikten sto denne og viste 25 gr.
Det var ikke bare vi som var kjempevarme, det var varmt.
~*~
Vi har to "Utsikter" i området her. En er på Sjonfjellet som man kan kjøre til på Rv17.
Der ser man ut over mot Lovund og Træna.
Kan ikke kjøres forbi, må stoppe og nytes.
Og så har vi Utsikten som ligger i fjellet rett overfor bebyggelsen på Nesna, der vi var på fredag.
For de trente og friske tar det ca 20 min opp i ganske så bratt terreng.
Vi brukte vel sånn ca 3-4 timer t/r i meget sakte fart.
Men hovedsaken var at vi faktisk kom oss opp dit, noe eg har drømt om lenge.
Belønningen av å stå der oppe og kunne se hele bygda og øyene i det fantastiske været var så verd alle plagene som kommer etterpå. Det at eg blir dårlige går over og med meg videre har eg seieren over å ha kommet meg dit, synet som møtte oss, en hel haug med biler og
noe å tenke på i vinter.
:-)

1 kommentar:

Kathrine sa...

Flotte bilder! Kjenner igjen mye fra Utsikten ja. Og så heldige dere var med været, sjøl om jeg sliter med å gå i for mye varme jeg da:)
Fin søndag til deg, og håper dere har det like flott som vi i dag. Sol, og vi skal på blåbærtur...om nå 16-åringen kommer seg opp,)

:)Klem